Stres management v praxi

V souvislosti se včerejším Světovým dnem zdraví bych nyní ráda napsala něco o zvládání stresu. Plně si uvědomuji, že je to poněkud široké téma, proto jsem za tímto účelem vytvořila dokument, kam mohou v průběhu dalších dní, měsíců a let přibývat nápady, tipy a triky, co s tím. Je to podobné, jako v mém dokumentu ŠtěstíPokud potřebujete poradit, můžete vyzkoušet kromě rad ze souboru Štěstí i něco z Velkých pravd, protože se tyto věci zaručeně doplňují. Když jste šťastní, nejste ve stresu a některé velké (neboli obecné) pravdy vám také mohou připomenout, že nemá smysl plakat nad rozlitým mlékem, nemá smysl trápit se tím, co nedokážete změnit, každá mince má dvě strany a využití svého času můžete ovlivnit ze sta procent.

Mohla bych sice počkat na Světový den duševního zdraví, ale ten je až 10. 10. a to je škoda, když vám mohu být něčím k užitku již nyní.

Tenhle týden jsem udělala něco naprosto nezvyklého – vzala jsem si dva dny dovolené a vyrazila na kurz Stres management v praxi s Leonou Vyvialovou a Kateřinou Drbohlavovou v xPORT Business Acceleratoru. Chvíli jsem přemýšlela, že to na poslední chvíli zruším, abych si ušetřila dovolenou, a protože toho mám teď v práci i doma hodně... a pak mi došlo, že právě proto tam musím jít. Protože se přetěžuju tak, že nemá smysl čekat, jestli to ustojím nebo se zhroutím. Mnohem lepší bude vyhledat pomoc, dokud je čas.

Musím říct, že jsem si na kurzu odpočinula, pár věcí si srovnala, většinu napsala k pozdějšímu prostudování, kterému se chci věnovat právě o tomto víkendu. Kurz byl víc ezoterický, než bych čekala, ale líbilo se mi to. Možná jsem to dokonce potřebovala, trochu se odpoutat od přehnaného materialismu všude kolem – kdo dnes mluví o hodnotách, uvažuje o vyšším smyslu? Všichni řeší jen peníze, bydlení, termíny, úkoly, povinnosti... radost, hra a duchovno se vytrácí. A přitom, jak říkala lektorka, máme na zemi jenom jediný úkol:

Být šťastní.

Protože když jste šťastní, šíříte to kolem sebe: na rodinu, partnera, kolegy v práci, jste produktivnější (už jsem o tom viděla i nějakou studii), zdravější... Zkuste se nad tím zamyslet. A pokud máte stále pochyby, jenom zvažte, co byste dělali, kdyby vaším úkolem bylo být šťastný. Úkolem, který máte splnit. A deadline? Jak je libo  do týdne, do měsíce, do roka? Nebo hned. Co pro to můžete udělat? Sepište si to...


Zatím poloprázdný soubor Zbavte se stresu najdete zde

Žádné komentáře:

Okomentovat