Témata roku 2016: Sebeláska a štěstí

Řekla bych, že jsem na toto téma narazila náhodou, ale jelikož na náhody nevěřím, bylo to asi řízením Osudu. Ani na ten tak docela nevěřím, ale spíš mi připadá, že něco je příliš velká náhoda na to, aby to mohla být náhoda. Zároveň ovšem odmítám věřit v existenci něčeho vyššího, co má podobu člověka a rozhoduje o našich životech i smrti. Snad v něco abstraktního, jako moudrost vesmíru nebo tak.

Zkrátka a dobře, nějak jsem se dostala k tématu sebelásky a docela mě to chytlo. Myslím si, že patřím k lidem, kteří se nemusí obávat příliš sebevědomého či egoistického chování, spíše mám sklony k sebeobětování a kdysi mě jeden kamarád varoval, abych nebyla tak vstřícná, že by toho lidé mohli zneužívat. A tak jsem se rozhodla, že se budu učit mít se víc ráda a určovat hranice dřív, než míra trpělivosti přeteče a pro ostatní je velkým překvapením, jak jsem najednou neochotná. Samozřejmě nevím, co mi studium sebelásky přinese, protože jsem teprve na úplném začátku, ale psycholožka a lektorka tohoto tématu, která dělá kurzy a napsala i knihu slibuje opravdu krásné věci. Takže jsem začala číst a koukat na videa od Lucie Kolaříkové, která se zapojila do projektu Alice Kirš Ženy ženám.

Žádné komentáře:

Okomentovat